7/11/09

Travessa Coll de l'Obac a Coll d'Estenalles

Aquest matí ens hem animat a fer una travessa que feia força temps que volíem encadenar. Ens hem trobat ben aviat a l'estació d'autobusos de Terrassa per agafar el bus del Parc. El microbus surt ben puntual de les andanes inferiors de l'estació, s'ha d'estudiar bé l'horari i les parades perquè varien en funció del recorregut i l'època de l'any. Puntualment ens hem plantat a les nou del matí a la Casa nova de l'Obac des d'allà hem agafat la pista principal que es dirigeix a la serra de les Pedritxes. Un cop passat els alts de la Pepa s'ha de vigilar perquè surt a mà esquerra un petit sender, però que es veu perfectament. Aquest s'enfila al turó de la Mamella i el Tossal de l'Àliga. El recorregut és preciós i es voreja una torre de guaita del Parc. Des d'aquest punt segur que s'han de tenir unes vistes espectaculars de Montserrat i la serra de l'Obac, però nosaltres hem enxampat de ple, la "vacarissenca", i no ens ha permès gaudir de les fabuloses panoràmiques. Tot  i així hem seguit pel camí passant pel collet Estret, el Castellsapera i el coll de Tres Creus. Com que portàvem bon ritme hem volgut voltejar el turó de la Pola i esmorzar en les taules de la font de la Pola, com de costum, Allà ens hem creuat amb uns excursionistes que acabaven de veure la guineu "domesticada" del parc per la zona de l'Hospital de Sang. Nosaltres com de costum, no em tingut aquest privilegi. Bé una vegada recuperats i bent atipats (amb donuts?) hem proseguit cap al nord passant pel coll de Tanca i el coll de Boix. No faltava massa perquè passés l'autobus de baixada (12:30) i hem preferit tallar per sota de la Coma d'en Vila. Hem arribat abans d'hora al Coll d'Estenalles, però perfecte perquè arrancava a ploure i ens hem pogut aixoplugar sota un arbre. El bus ens ha deixat en la plaça del Nord (en la parada nord) i hem baixat amb un bus urbà fins a l'estació. Ha estat una molt bona desconnectada de dissabte!