27/11/10

La roca encavalcada

Ahir pel matí vam aprofitar la tranquil·litat d'un dia laborable per fer una excursió per Sant Llorenç. L'objectiu que ens vam proposar era veure la roca encavalcada de les Fogueroses. Vam estacionar en l'aparcament del Coll d'Estenalles, des d'on vam anar a buscar la canal del Cellerot en direcció contrària a Mura. Sorprenentment la riera portava una mica d'aigua, però estava totalment glaçada (el termòmetre del cotxe marcava 3ºC a les onze del matí). Ens vam enfilar a la carena del Pagès per un dels senders que passa per la Bassa de la Calçada i el Roure del Palau. El camí és molt frondós i amb bastants troncs caiguts deguts a les  nevades de l'any passat, el que ens obligava a ajupir-nos contínuament i inclús en un punt a reptar.
Una vegada creuat el camí de la Mola hem sortit per una balconada impressionant, amb unes vistes privilegiades de Sant Llorenç Savall, el Montseny i els Pirineus. Allà hem aprofitat per agafar forces amb fruits secs i alguna galeta. L'objectiu el teníem a prop, però no es veia cap traça. Seguint les indicacions del gps hem anat cap a la dreta on hem trobat el sender que baixa a la Morella, a uns cinquanta metres hem trobat la bifurcació cap a les Fogueroses. De sobte entre el bosc hem començat a veure el cingle i per sorpresa ens hem trobat amb la Roca encavalcada, genial! Ha sigut com un gran premi. És increïble com el pas del temps ha pogut originar una estructura tan curiosa i sorprenent, val la pena visitar-la. No hem volgut apropar-nos molt a la vora perquè hi havia força alçada. Hem seguit un tram del camí per veure l'Agulla petita amb la creu posada al capdamunt, tot seguit hem girat cua i hem pujat per un sender força escarpat per arribar a la balconada. Hem retornat per la pista fins al Coll d'Eres, hem intentat veure la necròpolis, però res de res. Retornant pel camí ens hem sortit a pocs metres d'arribar al Coll d'Estenalles i hem pogut visitar l'Avenc del Montcau que alguna altra vegada havia intentat trobar i no havia hagut sort, però aquesta vegada sí.
Distància: 6 Km
Temps: 1h 30'

1. Veure aquesta pedra gairebé i sense corre cap risc?
    No pot ser pas veritat!!!