25/4/10

Hospital de Sang

El passat dissabte un grup nombrós vam decidir d'anar a visitar l'Hospital de Sang, ens vam trobar en l'Alzina del Sal·lari. Des d'allà vam agafar el sender que surt darrera del cartell d'orientació i ens vam dirigir cap a la font dels Traginers. Es tracta d'un indret força ombrívol que queda en ben mig de la carena de la Castanyera i d'en Coll de Boix. Seguidament ens vam enfilar pels Graons de Mura fins al Coll. Allà vam fer un petit mos gaudint d'unes vistes espectaculars de Montserrat amb una catifa de núvols per sota. Tot seguit vam agafar la pista que van realitzar no fa masses anys la Diputació, i que va estar plena de polèmica. Ens vam desviar de la pista per enfilar-nos a la Fosca. Vam passar per algun tram pedregós i amb pendent, vam haver d'anar amb molt de compte perquè dúiem nens petits. Finalment vam arribar a un collet molt estret i vam trencar cap a l'esquerra per baixar i tornar a pujar fins l'Hospital de Sang. Es tracta d'una esquerda gegantina de forma triangular dona cabuda a un petit habitatge, amb sortida pels dos extrems, que resten mig tancats per parets d'obra seca. Com el nom indica fou un hospital de sang en la guerra dels Carlins. Dins vam trobar un petit cubell ple d'aigua que deixa la gent perquè begui la guineu que ronda per allà. Vam creuar l'Hospital i tal com vam sortir a mà esquerra hi ha una cova força gran i fosca. Es pot observar, si es porta llanterna, petites estalactites i també una bassa d'aigua al fons. S'ha de vigilar perquè hi ha força fang i es pot relliscar. Després el camí va a buscar la pista de nou, una mica més a baix d'on l'havíem deixat i com que fèiem tard vam tallar per camins fins arribar de nou a l'Alzina del Sal·lari.

1. BON DIA SENYOR R.
    DIU LA L QUE NO ENS PODEM PERMITIR AQUEST ERRORS, TOT I QUE ENCARA "ESTA EN REDACCIÓ":