4/10/09

Temple budista i Festival Cinema Fantàstic de Sitges

Ahir dissabte un petit quòrum vam animar-nos a fer una escapadeta pel Parc Natural del Garraf més concretament per visitar el Temple Budista. Vam aprofitar a fer la ruta 4 "La façana del Garraf"  del llibre Parcs Naturals de Catalunya amb cotxe, que va des de Port Ginesta a Sitges pel Parc del Garraf. Ens vam reunir a l'entrada de l'urbanització el Ratpenat de Castelldefels des d'on vam agafar la carretera, o més ben dit una pista asfaltada que condueix al centre d'interpretació del Parc Natural del Garraf, la Pleta (edifici modernista de Francesc Berenguer deixeble de Gaudí) . Vam parar en un dels miradors més alts per observar les fabuloses vistes del mar i del massís calcari, molt peculiar per la seva capa vegetal d'arbustiva sense cap arbre a la vista. Vam proseguir per la carretera vorjant els petits cims de la Mata-rodona i el Puig Servós, d'uns 410 m  d'alçada aproximadament, fins arribar a la Plana Novella que es troba urbanitzada. Allà vam fer la visita de rigor al temple budista Sakya Tashi Ling. Primer vam passar a comprar l'entrada de la visita guiada (5'50 € adult) pel punt d'informació, seguit per la botiga on va caure algun penjoll. Aprofitant que encara quedava una mica de temps fins a la visita, vam aprofitar a carregar "energia positiva" a l'estupa que es troba davant del temple. Es tracta de fer tres voltes en el sentit de les agulles del rellotge i a la vegada fent rodar uns cilindres metàl·lics, que si no m'equivoco són oracions. Ahir per sorpresa de tots, ens vam trobar  l'estupa oberta i es podia visitar el seu interior. Una monja ens va explicar que havíen rebut moltes peticions personals en relació al moment de crisi que vivim, i el director del Temple va decidir d'obrir al públic aquest espai de reliquiari tant privat, perquè així la gent es pogués beneficiar de "l'energia positiva". Tot seguit vam fer la visita guiada per Temple (Palau Novella, edifici modernista Pere Domènech i Grau), que val força la pena i  on ens van convidar a un te amb llet, canyella i sucre. Per acabar la visita al Temple vam fer una volta per jardí romàntic on hi ha un llac ple de tortuges, es veu que tenen previst rehabilitar-ho com a punt de meditació, però actualment està molt abandonat. Després de la part mística de l'escapada teníem previst una paella tàntrica a Sitges, per no fer la volta vam seguir les indicacions dels cartells per anar directament des de la Plana Novella tal com marca la ruta. Vam descobrir que el camí directe és una pista de terra de força quilòmetres (GR-92) apte per bicicletes i vianants, però gens recomanable per anar en cotxe, estaria bé que ho indiquéssin. Vam arribar perfectes fins a la platja de Sant Sebastià, on vam fer la paella de rigor en el mateix passeig marítim. Teníem previst veure una pel·lícula del 42è Festival Internacional de Cinema Fantàstic de Catalunya, però les entrades s'havien esgotat per internet. Tot i així vam entrar en l'edifici Miramar i vam provar sort a veure si teníen entrades reservades, i "efistiviwonder" vam tenir molta sort i vam poder comprar les entrades per la pel·lícula que volíem "Lascars (Round da way)" dins de la categoria "Anima't". Vam sortir cagant llets perquè només faltaven quinze minuts per iniciar la pel·lícula i amb l'agravant que havíem de trobar el cinema. Per uns moment ens vam sentir en Pequín express, cal dir que no estava  gens bé senyalitzat. Com que havíem carregat "l'energia positiva" al matí, res ens podía anar malament, jejeje... Vam arribar al cinema el Retiro perfectament, va ser divertit perquè abans d'iniciar el film es van presentar el director i un dels creadors del film. La pel·lícula és genial molt divertida i molt recomanable. Una vegada finalitzat ja vam  considerar el dia complert i vam emprendre el retorn perquè era força tard.
Dist: 21'6 Km
Temps: 3 hores

1. Ahir vam veure un reportatge de dos monjos del temple budista, i la veritat he de reconèixer que tenia pinta de secta. Tots deixàven el contacte dels amics a canvi de la comunitat... això no pinta gens bé. (Màster)