7/11/10

Santa Creu d'Olorda

Avui hem realitzat la primera ruta de la 2a Liguilla Excursionista (Vota bien, vota diez!), per evitar haver d'anar a la misa del Papa de Roma. Com ja comença ha ser habitual la primera sortida ha de trencar el gel i per tant té el llistó força alt, tant a nivell de la forma física dels participants així com el desenvolupament de la programació. La ruta s'inicia en la zona d'esbarjo situada al costat de l'ermita de Sta. Creu d'Olorda, des d'on ens hem enfilat al turó de Can Mallol seguint el GR-92. Hem iniciat una baixada pronunciada per la serralada del Ginestar, des d'on hem apreciat les vistes de la fàbrica de ciment. Una vegada arribats a Can Ferriol per les pistes forestals, hem fet un petit "pitstop" per agafar forces, ja que ens esperava la pujada. A mitja pujada pel torrent de Can Serra hem pogut triar una ruta més directe que indicava 28' o bé per la pista 40', com no podia ser d'una altra manera, hem triat la més llarga. Ha estat durillo, però tothom l'esperava molt més llarga... ben aviat ja hem arribat a la zona d'esbarjo on hem pogut recuperar forces amb una "petita" barbacoa a l'estil argentí (vacío, chorizo criollo, chorizitos, ... no continuo). Finalment per fer baixar el menjar light hem fet una passejada fins a unes antigues mines de carbó on es podia apreciar unes basses de color vermalloses increïbles. Per rematar la tarda hem acabat fent el cafè al restaurant Can Portell que té unes vistes genials al Baix Llobregat.