29/11/09

Monestir de Montserrat fins al Pla de Sant Miquel

Per fi va arribar el dia i vam iniciar l'esperada Liguilla! L'organitzador ens va convocar a les 10:30 del matí en el parking del Monestir de Montserrat. L'arribada no podia ser més espectacular, tota la zona de Vacarisses i Monistrol de Montserrat estaven submergits en un mar de boira baixa. Per començar bé la sortida vam parar a fer un cafè en un dels restaurants miradors. La ruta proposada procedia del fabulós llibres de rutes Camins de l'Alba per Montserrat, la ruta número quatre del monestir a el pla de Sant Miquel. Vam baixar pel camí pavimentat que baixa a la Santa Cova, just pel costat de l'edifici d'arribada de l'aeri. Pel camí vam poder observar diferents motius religiosos, el més famós és un d'en Gaudí segons ens va informar diverses vegades el guia. Vam visitar el petit Santuari de la Santa Cova fixat a les roques, on segons sembla es va trobar la moreneta. Us recomanem que visiteu el petit claustre que hi ha passada la capella. Vam retrocedir uns cinquanta metres per tal de continuar per un sender GR que vorejava la muntanya fins a Collbató. El camí és força estret i no és apte per gent amb vertigen, però es circula sense problemes. La veritat es que tot el recorregut està molt ben senyalitzat i protegit. En la primera bifurcació vam tòrcer a la dreta i ens vam enfilar cap al Pla de Sant Miquel. Aquella hora el sol ja havia fet escampar la boira i podíem observar fins a Collserola. Al final de la pujada ens vam trobar de sobte amb una pista asfaltada que semblava les Rambles de Barcelona de la gent que hi havia. Baixant vam passar per una petita bassa i l'Ermita de Sant Miquel i vam poder veure perfectament l'Elefant i la Mòmia. Una vegada vam arribar al Santuari vam fer la visita de rigor a la Basílica i a la zona d'espelmes. Per rematar el dia, vam acabar al petit poble del Bruc dinant en un bon restaurant. Allà vam fer la primera votació secreta i vam disfrutar molt amb el cambrer.