29/11/09

VI Caminada Popular de Mura

Ja fa dies que uns quants ens vam apuntar a la VI Caminada popular de Mura que organitza cada any el Centre Excursionista de Mura. Aquest any hi havia dues rutes una de llarga i una altra de curta fent el triangles dels tres pobles Mura, Rocafort i Talamanca. Ja sabeu que diu la dita "Mura, Talamanca i Rocafort tres pobles de mala mort" Ens hem llevat força aviat, per sortir dels primers..Hem hagut de passar per les oficines del centre excursionista que tenen en la zona baixa del poble, just al costat de l'esglèsia. Allà ens han donat una ampolla d'aigua i un petit plànol del recorregut. Tot seguit ens hem enfilat cap a la Creu de la Vila per arribar a sota mateix del Puig de la Bauma, on molt a prop hem fet el primer avituallament (entrepans d'embotits de Mura, impressionants!) No hem perdut massa temps i hem seguit caminant fins a la Vinyeta per arribar tot seguit al petit poble de Rocafort on hi havia el segon control (Llardons, boníssims). Seguidament hem baixat fins la riera de Nespres per arribar més tard al tercer control, on hi havia la bifurcació de les dues caminades. Nosaltres ja havíem acordat de fer la curta perquè no disposàvem de massa temps, però quan hem arribat aquest punt anàvem molt bé de temps i alguns han proposat de fer la ruta llarga que passava per Talamanca. Després d'aquest control venia una bona pujada al Puig Cogul i al marge del camí hem pogut visitar la Teuleria de Trullars. Al costat mateix hi havia l'últim control on el personal encarregat no estava massa ben ubicat, jeje. No sabem si quan hagi fianlitzat la caminada el personal d'aquest control serà capaç de tornar a casa, segurament els hauran d'anar a buscar... Finalment hem arribat a Mura pel turó de les antenes i hem passat a recollir la samarreta de record de la caminada.